close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מעבר לדיון מוגן

מערכת שורשי אדר, תשעג20/02/2013

מגורים במסגרת של דיור מוגן עם צוות טיפולי מסור ועם חברים בני אותו הגיל מסביב, יכולים לסייע לדייר

תגיות:

דיור מוגן לאנשים מבוגרים הוא מסגרת מגורים שמתאימה מאד לאנשים מבוגרים שהם עצמאיים. אנשים מבוגרים רבים, שפרשו לגמלאות וילדיהם פרחו מהקן והם בריאים ועצמאיים– העדיפו לעבור לגור בדיור מוגן. זה נראה הזמן המתאים לעזוב את הבית הגדול והריק ולעבור להתגורר ביחידת דיור אינטימית שמתאימה לצרכיהם, במסגרת של דיור מוגן.

אנשים אלה, בני גיל הזהב, מחפשים להמשיך באורח חיים פעיל ויכולים להרשות לעצמם מסגרת מגורים שבה כל הפעילויות נמצאות תחת אותה קורת גג כמו: בית כנסת, חדר אוכל, ספריה, אולם הרצאות, גן מטופח ועוד. מסגרת מגורים בדיור מוגן מבטיחה בצד הפעילויות המגוונות גם חיים מוגנים ומאובטחים וגם שירותי בריאות במשך 24 שעות ביממה. בנוסף, מגורים בדיור מוגן משחררים את הדיירים מהדאגה לכל מטלות הבית כולל: ניקיון הדירה, כביסות, עריכת קניות בסופרמרקט, בישולים להכנת ארוחות, דאגה לאחזקת הבית ועוד.

לפיכך, נראה כי דיור מוגן – שלא כמו בית אבות סיעודי – מתאים לאנשים בגיל הפנסיה, מבוגרים בריאים וחיוניים שמעדיפים חיי קהילה על פני חיי בדידות בביתם.

גם כאשר אדם מבוגר חווה אבדן של בן זוג, זה עשוי להיות הזמן הנכון לשקול לעבור למסגרת של דיור מוגן. זוגות מבוגרים רבים הפכו במשך השנים להיות תלויים זה בזה ולכן קשה להם להסתגל לשינוי בדפוסי החיים הקבועים כאשר אחד מהם הולך לעולמו. רבים מאנשים אלה עלולים לחוות קשיים כאשר הם נאלצים כעת לבצע משימות שבן הזוג שנפטר היה נוהג לבצע, בין אם מדובר בנהיגה, בישול, ניקיון או סידורים אחרים.

בנוסף, אלמנים אלה צריכים גם להתמודד עם הבדידות. לאחר שחיים יחד עם בן זוג במשך שנים רבות, קשה מאד להסתגל לחיים כשהם לבדם. בודאי תוכלו להבין כיצד מעבר לדיור מוגן יכול לסייע לאדם המבוגר הבודד לצאת מהבדידות ולהשתלב בכל הפעילויות התרבותיות והחברתיות שמציע הדיור המוגן לדייריו. חשוב לדעת שהבדידות מובילה לדיכאון שהיא לא רק מצב נפשי אלא מחלה שמשפיעה לרעה גם על בריאות הגוף. ולמען האמת הדיכאון הוא מחלה שמאפיינת אנשים מבוגרים בודדים והיא אף מובילה למוות.

אם המצב הכלכלי מאפשר לאדם המבוגר להתגורר בדיור מוגן יוקרתי או באחד מאותם בתי אבות יוקרתיים – הוא יוכל ליהנות מאיכות חיים גבוהה ומחיים ברמה של מלון חמישה כוכבים. אבל גם מגורים בדיור מוגן צנוע יותר יהיו מלווים בחיי קהילה ערים, במציאת חברים חדשים ובניהול פעילויות ותחביבים שמרחיבים את דעתו של האדם.

ככל שאנשים מתבגרים יותר, כך הם מוצאים את עצמם עושים פחות מהדברים שפעם נהנו לעשותם. לוקח להם יותר זמן להשלים משימות מסוימות, ובמקרה הגרוע, הם כלל לא מצליחים להשלים אותן. מגורים במסגרת של דיור מוגן עם צוות טיפולי מסור ועם חברים בני אותו הגיל מסביב, יכולים לסייע לדייר, לעודד את רוחו ולגרום לו להתמיד ולא לוותר להמשיך ולעסוק באמנויות ובמלאכות שמעניינות אותו, או להשתתף בחוגי התעמלות שמתאימים למצבו הפיזי והבריאותי.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה